perjantai 28. syyskuuta 2012

First day in the Barcelona!

Olin aivan uskomattomalla noin 4 päivän matkalla Barceloonassa ja rakastuin kaupunkiin aivan totaalisesti. Nyt jo on kova ikävä takaisin ja seuraavaa matkaa Barceloonaan on jo vähän suunniteltu. Otin noin 1500 kuvaa matkalla + äitin kuvat 500, eli aika paljon. Tuun seuraavissa postaukissani laittamaan tänne paljon kuvia, kertomaan barcelonasta ja paikoista joissa kävin ja vähän vinkkejä ja paikallisia tapoja.

Oon siis lukenu espanijaa noin vuoden lukiossa ja pääsin kokeilemaan kielitaitoani, joka oli kivaa ja yllätyin kuinka paljon pystyin hyödyntämään sitä esim. ravintolassa, kaupoissa, hotellissa, taksissa ja pääsin juttelemaan vähän myyjien kanssa.

Lennettiin Barceloonaan 4 tuntia Norwegianin koneella ja lentokentällä meitä oli vastassa OK matkojen opas.
Ennen kun matkaopas vei meidät hotellille teimme noin 3 tunnin kaupunkikierroksen.

Mentiin minibussilla keskustaan, jonka aikana
opas kerto vähän yleistietoa Barcelonasta.

Edessä on Plaza Espanya, jossa on torstaista sunnuntaihin joka ilta kello 21.00 kuulemma aivan uskomaton suihkulähde show, jota kerääntyy katselemaan niin turisteja kuin paikallisia ihmisiä. Me ei ehditty nähdä sitä, mutta ehkä ensi kerralla.

Stadioni! <3

Rantaa

Tässä kuvassa Montjuïc-kukkulalla, josta näkee koko kaupungin. Jos kaupungin haluaa nähdä vielä korkeammalta voi ottaa hissin, joka maksaa joko 5 tai kymmenen euroa.

Valitettavasti meidän aika ei riittänyt Sagrada Familiaan, mutta kaupunki kierroksella ajoimme sen ohi ja tässä parhaat kuvat siitä. Tämä kirkko on siis Antoni Gaüdin suunnittelema ja ennuste on, että kirkko valmistuisi vuonna 2026 eli tasan sata vuotta itse suunnittelijan kuolemasta. Jono sisälle kirkkoon on aina pitkä ja jonottaminen saattaa kuulemma viedä tunteja siksipä ovelle kannattaa mennä ainakin puolituntia kirkon ovien aukeamista.

Ramblalla teimme virheen mennä ravintolaan nimeltä Amaya, siella kaikki oli (ainakin heinäkuussa) ylihinnoteltua, koska ruoka oli todella pahaa ja kallista.

Kuuluisa Columbus patsas, sijaitsee eteläisen Ramblan päässä ja patsaan ympärillä on liikenneympyrä.

Käytiin myös L´aquariumissa, joka on euroopan isoin merimaailma.

Tämä ihana pikkuinen välipala paikka on todella
hyvä ja edullinen. Siellä oli hyvä valikoima tollasia "leipäpizzoja", jotka oli tosi hyviä ja sopi melkeimpä lounaaksi.
 Ne olivat vähän alle  puolen patongin kokoisia ja 4e kappale.

Vielä illalla menimme istuskelemaan Plaza de Catalanyalle,
joka on suuri aukio aivan barcelonan keskustassa.

Xoxo Ilona

1. tää blogi oli hienompi kun osasin kuvitella.

2. aaaaa nyt on kauhee ikävä barcelonaan!!!<3 vähä huippu reissu ollu teillä kyl :) koska meette uudestaa??

3. Reissu oli tosi upee! Uudestaan toivottavasti jo ens kesänä =)